علوم پایه

علوم پایه

علوم پایه

علوم پایه

کارآموزی شرکت تبلیغاتی

کارآموزی شرکت تبلیغاتی

کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارت‌های مورد نیازشان، آموزش داده می‌شود. دوره‌های کارآموزی شامل مشاغل صنعتی یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، می‌شود. کارآموزان، مهارت‌های مورد نیاز در پیشه خود را در دوره‌های کارآموزی می‌آموزند. معمولاً بیشتر آموزش‌های دورهٔ کارآموزی، در حین کار برای یک کارفرما -که آموزش کارآموز را برعهده دارد- انجام می‌گیرد؛ در عوض آن، کارآموزان نیز پس از کسب مهارت‌های لازم، برای مدت معینی که بر روی آن با کارفرما به توافق رسیده‌اند، کار خود را در محل، ادامه می‌دهند. به منظور پیشرفت بیشتر در دوره‌ها، آموزش‌های نظری نیز در آن‌ها گنجانده می‌شوند که به شکل رسمی در دوره‌های ۴ الی ۶ ساله، در محل کار و همچنین در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یا دانشگاه‌ها، در حالی که همزمان زیر نظر کارفرما هستند، انجام می‌گیرد.

یک شرکت تبلیغاتی شرکتی است خدمات مربوط به ایجاد، برنامه‌ریزی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی و همچنین سایر فعالیت‌ها در قالب بازاریابی یا پیشبرد فروش را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شرکت‌های تبلیغاتی معمولاً شرکت‌هایی مستقل هستند که به کسب‌وکارهای مختلف خدمت ارائه می‌کنند.

به طور سنتی شرکت‌ها برای تولید تبلیغات تلویزیونی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی چاپی با شرکت تبلیغاتی همکاری می‌کردند. امروزه شرکت‌های تبلیغاتی کمپین‌های تبلیغاتی را در مجموعه‌ای از رسانه‌ها اعم از چاپی و دیجیتالی برای مشتریان برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنند. به شرکت‌های تبلیغاتی که کار تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و آنلاین را انجام می‌دهند آژانس دیجیتال نیز گفته می‌شود.

اولین کانون آگهی در سال 1316 با عنوان کانون تبلیغاتی زیبا به مدیر مسؤولی حمزه نعمتی راه اندازی شد و ‏نخستین مؤسسه تبلیغاتی ایران است که به طور رسمی به عضویت اتحادیه مؤسسات تبلیغاتی انگلستان و ‏اتحادیه بین‌المللی تبلیغات ایالات متحده درآمد و در سال 1319 شمسی اداره کل تبلیغات و انتشارات توسط عیسی ‏صدیق در خانه سیدالعراقین تأسیس شد و به‌ دنبال آن باید شروع فعالیت تبلیغات تجاری به معنی واقعی را سال ‏‏1325 دانست چنان‌که در سال 1337 هجری شمسی در تهران 18 کانون آگهی مشغول فعالیت بودند.‏تبلیغات در ایران از دهه 42 تا 52 بر محور سیاست های اقتصادی در معرفی کالاهای مصرفی و رویدادهای ‏روبنایی زندگی متمرکز بود. از اواسط سال های 42 تحت تأثیر این شرایط جدید پس از قیام مردمی 15 خرداد، آن ‏سال دولت به تمرکز برنامه‌های تبلیغاتی و توسعه امکانات ارتباطی توجه خاصی پیدا کرد. به همین دلیل در اواخر ‏همان سال وزارت اطلاعات تأسیس شد و به دنبال آن اقدام برای ایجاد تلویزیون دولتی که در آغاز سازمان ‏تلویزیون ملی ایران نامیده شد و چند سال با ادغام رادیو در آن، عنوان سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران به ‏خود گرفت، شروع شد.‏ در پی این تحولات سازمان‌های تبلیغاتی به منظور حفظ و حمایت از حقوق خود و تحکیم اصول همکاری بین افراد ‏صنف و به منظور بهبود وضع خود، اتحادیه‌‌ای به نام اتحادیه دارندگان سازمان های تبلیغاتی، تشکیل شد. قابل ‏ذکر است اولین جشنواره فیلم های تبلیغاتی نیز در سال 1349 در شیراز برگزار شد.‏


منبع:گزارش کارآموزی شرکت تبلیغاتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.